Jeste li znali da 77% povrata ulaganja u marketing dolazi iz segmentiranih, ciljanih i aktiviranih kampanja?
Segmentacija publike pomaže vašim kampanjama da se izdignu iznad prosječnosti i postanu relevantnije i personaliziranije.

Marketinški stručnjaci mogu isporučiti prilagođene poruke, razviti snažnije veze s kupcima i povećati povrat ulaganja u oglase identificiranjem podskupina unutar ciljnih publika koje dijele osobine ličnosti i kupovne navike.
Kategoriziranje vaše veće ciljne skupine u manje mikro-publike omogućuje vam veću preciznost u oglašivačkim strategijama – što vam, zauzvrat, pomaže ostvariti značajne povrate na ulaganje.

Pa, što su zapravo mikro-publike i kako stvoriti iskustva prilagođena njima? Pogledajmo zajedno.
Što je mikro-publika?
Mikro-publika je podskup ili segment publike kreiran na temelju demografskih i dodatnih podataka o potrošačima, kao što su interesi, ponašanje, rodni identitet, dob, etnička pripadnost, prihod, razina obrazovanja, lokacija i drugo.

Iako izraz „mikro” sugerira vrlo malu skupinu, članovi mikro-publike mogu varirati od nekoliko desetaka osoba do desetaka tisuća, ovisno o podskupu veće publike koji želite ciljati.
Za najbolje razumijevanje pojma mikro-publike uzmite za primjer Reddit. Ta društvena mreža zajednica prepuna je mikro-publika ili podforuma (subreddita) – to su usko fokusirane zajednice posvećene specifičnim temama. Budući da se svaka grupa fokusira na jedinstvene teme, članovi se osjećaju ugodno postavljajući specijalizirana pitanja i ulazeći u detalje, sigurni da će zajednica biti jednako angažirana.

Zašto su mikro-publike važne?
Kreiranje mikro-publike pomaže vam predvidjeti kupovno ponašanje istomišljenika i utjecati na to ponašanje putem preciznih, ciljano oblikovanih poruka i iskustava.
Kada kreirate mikro-publike, možete:
- Preciznije definirati svoje ciljne skupine
- Shvatiti jedinstvene konverzijske utjecaje koje možete koristiti u komunikaciji
- Stvoriti smislen odnos s publikama, što vodi boljem zadržavanju i većoj vrijednosti kroz vrijeme
- Testirati precizne optimizacije temeljene na podacima o publici
Sada kada znate koliko su mikro-publike korisne za vašu kampanju, sljedeći je korak naučiti ih identificirati u procesu koji se naziva mikro-ciljanje.
Mikro-ciljanje je sinteza prediktivne analitike i uvida iz podataka. Omogućuje marketinškim stručnjacima pristup velikoj količini podataka, pomoću kojih mogu stvoriti sveobuhvatan profil publike i isporučiti poruke onima koji će biti najprijemčiviji. Štoviše, moguće je te poruke dostaviti na uređaj koji publika preferira.
Metode prikupljanja podataka za iskustva prije klika uključuju analizu publike na oglašivačkim platformama kao što su Google Ads i Facebook Ads. Oba oglašivačka diva pomažu u segmentiranju publike prema više podataka, što omogućuje preciznije oblikovanje ciljanih skupina. Za prikupljanje podataka nakon klika i izradu personaliziranih iskustava, testiranje je vaš najbolji saveznik.
Kako kreirati iskustva za mikro-publike
Kreiranje jedinstvenih iskustava za svaku mikro-publiku nije jednostavno. Budući da brojne varijable mogu utjecati na odluku o kupnji određenog segmenta, izazovno je razumjeti koji su faktori najvažniji.
Testiranje je nužno kako biste stvorili personalizirana iskustva za mikro-publike. Najbolji način za izradu iskustava koja potiču konverziju i uzbuđuju korisnike vašom ponudom jest temeljito eksperimentiranje s elementima stranice i rasporedom.
Idealno je kreirati personalizirane stranice koje adresiraju specifične potrebe svake mikro-publike i odgovaraju na potencijalne prigovore tijekom prodaje. Razmislite o testiranju sljedećih elemenata odredišne stranice prilikom oblikovanja personaliziranih iskustava, kako biste preciznije definirali preferencije mikro-publika nakon klika na oglas.
Naslov
Naslov je prvi mamac kojim vaša odredišna stranica privlači posjetitelje. Testirajte različite naslove temeljene na koristima proizvoda i slučajevima korištenja kako biste vidjeli što najbolje rezonira s određenom publikom.
Usporedimo naslove i uvodni dio iznad pregiba (above-the-fold) dviju platformi za web dizajn – Visme i Easil – kako bismo vidjeli kako njihova komunikacija odjekuje kod različitih publika.
Vismeov naslov naglašava alat i obraća se istodobno i iskusnim dizajnerima i potpunim početnicima.
Easil, s druge strane, koristi naslov usmjeren prema početnicima – govori o jednostavnom alatu za dizajn povlačenjem i ispuštanjem koji početnicima omogućuje kreiranje profesionalnih vizuala.
Različito uokviravanje naslova može pomoći identificirati koji će se segment publike najvjerojatnije odlučiti na konverziju.
Narativ
Narativ odredišne stranice priča je koju prenosite na svojoj stranici. Uključuje glavni tekst, izjave kupaca, društveni dokaz, tekst gumba za poziv na akciju i vizuale.
Kako biste trebali objasniti svoju ponudu publici? To će varirati, ovisno o njihovim očekivanjima od vašeg brenda.
Razmotrite narative koje koriste Apple i OnePlus na svojim stranicama – oba brenda imaju vizualno bogate stranice s minimalno teksta. No, Appleov narativ je samouvjereniji. Stranica nema izjave kupaca niti prikaze iz medija – jer Apple zna da im nije potreban marketing preporuka, budući da je brend već globalno prepoznat.
Suprotno tome, OnePlus na svojoj stranici ističe recenziju portala The Verge o modelu OnePlus 9Pro odmah iznad pregiba. Nadalje, niže su prikazane dodatne recenzije renomiranih izvora. Također nude „10% popusta na OnePlus dodatke” kao nagradu za pretplatu.
Testirajte narativ svoje stranice na temelju vrijednosnih prijedloga, primjena i prepoznatljivosti brenda.
Raspored
Raspored stranice ima značajnu ulogu u reakciji publike na vašu odredišnu stranicu. Svaki segment publike treba dobiti informacije u prioritetnom redoslijedu koji odgovara njihovim obrascima kupnje.
U suprotnom, mogli bi napustiti stranicu prije nego što daju priliku vašoj ponudi. Primjerice, TestGorilla koristi raspored stranice koji naglašava vjerodostojnost i društveni dokaz za publiku koja nije upoznata s platformom.
Stranica stavlja naglasak na značke povjerenja, broj korisnika i oznake kupaca, kako bi posjetitelje potaknula da pogledaju video o platformi, a zatim započnu korištenje.
Za publike koje uspoređuju TestGorilla s konkurencijom, brend šalje korisnike na stranicu koja ih uspoređuje s glavnim konkurentom Codility. Raspored stranice omogućuje detaljnu usporedbu dviju platformi i pokazuje zašto je TestGorilla bolji izbor.
Cilj konverzije na obje stranice je isti – uvjeriti korisnike da započnu korištenje TestGorilla platforme. No, raspored i narativ su različiti, namijenjeni različitim publikama.
Koristite personalizirana iskustva za bolji povrat ulaganja u oglase
Kreiranje kampanja koje su „jedna veličina za sve” nije toliko učinkovito kao korištenje preciznog i relevantnog pristupa za poticanje određene publike na akciju.
Za postizanje većeg povrata ulaganja u oglase, ključno je definirati mikro-publike i stvoriti personalizirana iskustva namijenjena isključivo njima.
Zbunjeni ste odakle početi s personalizacijom?
Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite












0 Comments