+385 91 63 999 10

Grafički dizajn i branding

Valkira ima preko 20 godina iskustva u grafičkom dizajnu i brandingu. Saznaj više

Digitalni marketing

Želite se istaknuti na društvenim mrežama ili ciljano oglašavati. Tu smo za Vas

Web Development

Trebate web stranice ili želite osvježiti postojeće? Nema problema

Društvene mreže

Ako želite profesionalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja i širenje dosega, na pravom ste mjestu

Sve naše usluge

Komentari – 

0

Komentari –

0

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

Otkrivanje prihoda od oglašavanja na YouTubeu izazvalo je veliko zanimanje javnosti i oglašivača. Google je dugo šutio o toj temi, no sada je konačno objavio brojke koje pokazuju koliko je ova platforma postala snažan igrač u oglašivačkoj industriji.

  1. Prihodi YouTubea kroz brojke
  2. Zašto Google otkriva prihode od oglasa na YouTubeu?
  3. Što to znači za marketinške stručnjake?
  4. Kombinirajte svoje videooglase s post-click odredišnim stranicama

Otkako je Google prije 14 godina kupio YouTube, šutio je o tome koliko ova video platforma zapravo zarađuje. Prošloga je tjedna, međutim, ta šutnja prekinuta.

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

Zapanjujući ukupni prihod iz 2019. godine objavljen je u Googleovu izvješću za četvrti kvartal i zasjenio je velike televizijske mreže poput CBS-a, NBC-a, Foxa i ABC-a. Pa zašto Google prekida šutnju? I što to znači za one koji se bave marketingom?

Koliko su visoki prihodi od oglašavanja na YouTubeu?

Prihodi od oglasa na YouTubeu nisu samo visoki. U usporedbi s velikim televizijskim mrežama, gotovo da nadmašuju sve granice:

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

Oglasi na YouTubeu donijeli su 15 milijardi dolara u 2019. godini. CBS, najbliža velika TV mreža, nije dosegnula niti polovicu tog iznosa. Fox i ABC nisu ostvarili ni trećinu.

Iako 15 milijardi dolara umanjuje značaj TV divova, ta brojka predstavlja tek 9% ukupnih prihoda koje je 2019. ostvarila Googleova matična tvrtka Alphabet, u visini od 162 milijarde dolara.

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

U budućnosti se čini da će YouTube zauzimati sve veći dio Alphabetova kolača. Prihodi od oglasa porasli su za impresivnih 36% tijekom 2019. godine. To je najveća stopa rasta među svim Googleovim platformama, uključujući oglase u pretraživanju:

Zašto Google objavljuje podatke o prihodima od oglasa na YouTubeu?

Prvi oglas na YouTubeu prikazan je 2007. godine. Prošlo je 13 godina bez objavljivanja ikakvih financijskih podataka, pa se nameće logično pitanje: zašto baš sada?

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

U izvješću o zaradi, financijska direktorica Alphabeta, Ruth Porat, spomenula je transparentnost:

Kako bismo pružili bolji uvid u naše poslovanje i prilike koje slijede, sada objavljujemo prihode na detaljnijoj razini, uključujući Search, YouTube oglase i Cloud.

YouTube konačno otkrio prihode od oglašavanja i što to znači za marketinške stručnjake

No sam prihod ne daje potpuni uvid. Mnogo toga i dalje ne znamo. Je li YouTube profitabilan? Kako se troši tih 15 milijardi dolara?

Odgovore na ta pitanja nećete pronaći u izvješću. Kada su kontaktirani za komentar, iz Googlea su rekli da „tvrtka nema ništa za podijeliti izvan komentara danih u priopćenju za javnost i konferencijskom pozivu.” U oboma su Porat i izvršni direktor Googlea Sundar Pichai ostali pri tvrdnji da je potez poduzet kako bi se pružio uvid u poslovanje.

No to i dalje ne odgovara na pitanje zašto baš sada? Budući da nema puno više informacija osim samog izvješća, stručnjaci su prisiljeni nagađati. Jeremy C. Owens, urednik za tehnologiju u Marketwatchu, vjeruje da sve ima veze s novim regulativama:

Kada su se pravila o priznavanju prihoda pripremala 2017. godine, Komisija za vrijednosne papire i burzu (SEC) kontaktirala je Alphabet upravo da bi saznala zašto ne objavljuje prihode po segmentima, spominjući pritom YouTube, Google Cloud i hardver. Google je odgovorio da glavni donositelj odluka, izvršni direktor Alphabeta Larry Page, ne gleda rezultate na toj razini, iako je izvršni direktor Googlea Sundar Pichai imao uvid.

No sve se promijenilo krajem prošle godine. Page i suosnivač Sergey Brin povukli su se iz aktivnog vođenja Alphabeta, a Pichai je postao izvršni direktor cijele grupacije. To je značilo da je Pichai postao glavni donositelj odluka, a Alphabet je već priznao SEC-u da on vidi rezultate za YouTube i druge Googleove segmente. Učinak je bio taj da je Alphabet morao početi objavljivati te brojke.

Ako je Google bio prisiljen objaviti podatke, to bi moglo objasniti zašto ne želi detaljnije obrazlagati financije YouTubea. Ako uopće nisu imali namjeru javno prikazati prihode, zašto bi sada otkrivali više? Ako je Owens u pravu, možemo se smatrati sretnima što smo uopće saznali brojke za 2019.

I prije nego što je Alphabet „uhvaćen u vlastitu zamku,” osjećao je pritisak više strana zbog manjka transparentnosti. Ne samo da su ulagači zahtijevali detaljnije informacije, nego je i ministarstvo pravosuđa istraživalo upotrebu oglašivačke tehnologije. Koalicija od 50 državnih odvjetnika pokrenula je istragu o mogućem narušavanju tržišnog natjecanja, a danas je ta istraga u punom zamahu, prema pisanju Wall Street Journala.

Za marketinške stručnjake transparentnost je također bila izazov. Mnogi su posljednjih godina oklijevali ulagati u oglase na YouTubeu. No nakon što su prihodi javno objavljeni, oglašivači bi trebali ponovno razmotriti svoje strategije.

Što to znači za marketinške stručnjake?

YouTube se primarno oslanja na svoje korisnike koji stvaraju sadržaj za platformu. Za oglašivače to predstavlja rizik jer se korisnički sadržaj miješa s brendiranim sadržajem. A korisnici ne objavljuju uvijek sadržaj koji je siguran za brendove.

Posljednjih godina to je bilo najveće sporno pitanje između YouTubea i oglašivača. Brendovi su svoje oglase pronalazili uz štetne sadržaje, a Google se trudio to spriječiti.

Bilo je bijesa zbog ekstremističkog sadržaja, videozapisa bijelih supremacista, teorija zavjere pa čak i iskorištavanja maloljetnika. Uz 500 sati novog sadržaja svake minute, bilo je gotovo nemoguće sve nadzirati.

Predvidljivo, brendovi su više puta bojkotirali platformu. YouTube je tvrdio da je posvećen rješavanju tih problema i pokrenuo sigurnosne mjere kako bi spriječio slične situacije.

Uz ručno uklanjanje stotina tisuća videozapisa i kanala koji krše pravila, tvrtka surađuje s vlastima i civilnim društvom kako bi eliminirala ekstremističke sadržaje. Osim toga, uložila je u osoblje i strojno učenje radi bržeg otkrivanja neprikladnih sadržaja. Prema njihovim riječima, postupak daje rezultate:

Ovaj rad temelji se na četiri stupa: uklanjanju zabranjenog sadržaja, promoviranju vjerodostojnog sadržaja, smanjenju širenja graničnog sadržaja i nagrađivanju pouzdanih kreatora. Zahvaljujući ulaganjima, zabranjeni sadržaj uklanja se brže nego ikad, a korisnici rjeđe nailaze na dezinformacije.

Unatoč svemu, vijesti o prihodima YouTubea iznenadile su mnoge. Unatoč negativnom publicitetu i bojkotima, čini se da prihodi rastu brže nego na bilo kojoj drugoj Googleovoj platformi. Prema službenim podacima, YouTube je zabilježio:

  • Broj kanala koji zarađuju šesteroznamenkaste iznose godišnje porastao je za više od 40% u odnosu na prethodnu godinu.
  • Broj kanala koji zarađuju peteroznamenkaste iznose godišnje povećao se za više od 50% iz godine u godinu.
  • Broj kanala s više od milijun pretplatnika narastao je za više od 65% u odnosu na prethodnu godinu.

Stvarnost je takva da YouTube nikada ne može biti 100% siguran za brendove, kaže Shelly Palmer u članku za AdAge. I možda je to u redu. Jer ako oglašivači žele pristupačan i značajan doseg, teško da ga mogu pronaći na platformi koja bi bila strogo regulirana poput televizije.

Ono što YouTube čini oglašivačkom silom jest ogroman doseg i raznolika korisnička baza s kupovnom moći, objašnjava Palmer:

U stvarnom svijetu ljudi vode bogate živote i uživaju u različitim vrstama razgovora, jezika i zabave. Humor je regionalan. Glazba je globalna. Psovke i neobični prizori koji iznenađuju i zabavljaju pronalaze svoju publiku. Ako želite dosegnuti golemo tržište, morate pronaći publiku koja podsjeća na vaše najbolje kupce. Ako je vaša ciljana skupina preuska, ili inzistirate na sadržaju primjerenom televiziji u udarnom terminu, riskirate da vas konkurenti nadmaše.

Palmer dodaje da, ako želite platformu poput televizije regulirane od FCC-a, to možete stvoriti, ali ona će izgledati kao svi ostali TV kanali koje YouTube danas nadmašuje po prihodima. Ako ste oglašivač, platit ćete više da biste dosegli tu publiku, a pritom će ona biti znatno manje raznolika.

Tyson Quick, osnivač i izvršni direktor Valkira, smatra da bi nove brojke mogle označiti početak kraja za TV oglašivače i otvoriti put digitalnim oglašivačima:

To pokazuje da YouTube ne samo da doseže mnogo više ljudi, već sada ostvaruje dvostruko više prihoda od sljedeće mreže. Ako se taj trend nastavi, tradicionalna televizija, osim većih događanja, gubi smisao. Povežite svoje video oglase s odredišnom stranicom i ostvarite bolje ciljanje i veću isplativost.

Kombinirajte svoje video oglase s post-click odredišnim stranicama

Ogromna i raznolika publika YouTubea čini ga najboljim mjestom za digitalne oglašivače koji žele iskoristiti snagu videooglasa. No čak i uz precizno ciljanje, poruka se gubi ako brendovi ne vode korisnike na personaliziranu odredišnu stranicu nakon klika.

Ako precizno ciljate publiku na YouTubeu – što biste trebali činiti da biste dosegli relevantne korisnike – morate izraditi i odredišnu stranicu u skladu s parametrima ciljanja. U protivnom, vaš oglas nije relevantan za ljude koji kliknu na njega. Svaka publika treba vlastitu posvećenu odredišnu stranicu. Saznajte kako ih kreirati u većem obujmu i kako Valkira ostvaruje kroz njih rezultate za klijente.

Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite

Tagovi:

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *