+385 91 63 999 10

Grafički dizajn i branding

Valkira ima preko 20 godina iskustva u grafičkom dizajnu i brandingu. Saznaj više

Digitalni marketing

Želite se istaknuti na društvenim mrežama ili ciljano oglašavati. Tu smo za Vas

Web Development

Trebate web stranice ili želite osvježiti postojeće? Nema problema

Društvene mreže

Ako želite profesionalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja i širenje dosega, na pravom ste mjestu

Sve naše usluge

Komentari – 

0

Komentari –

0

Što učiniti nakon pada Google pozicije (playbook za oporavak koji zaista djeluje)

person using macbook pro on black table

Tvoje pozicije na Googleu su upravo drastično pale.

Razumijem osjećaj. Želudac ti se stisnuo. Klijenti zovu. Svakih pet minuta osvježavaš Google Search Console nadajući se da je samo riječ o pogrešci.

Vjeruj mi – bio sam u istoj situaciji. Gledao sam kako stranica padne s treće pozicije na četvrtu stranicu rezultata preko noći. Mislio sam da je posao gotov. (Spoiler: nije bio.)


Ono što mnogi zaboravljaju jest da pad Google pozicije gotovo nikada nije slučajan. Postoje obrasci. Ako znaš što tražiti, gotovo uvijek možeš pronaći uzrok i popraviti ga.

Nakon što sam pomogao desecima poduzetnika vratiti izgubljene Google pozicije, razvio sam sustavan pristup koji zaista donosi rezultate. Bez teorija. Bez „možda će ovo pomoći“. Samo konkretni koraci koji djeluju.

Pravilo 24 sata (kada se stvarno treba zabrinuti)

Prestani paničariti oko pada Google pozicije na trenutak. Udahni duboko.


Mala kolebanja su sasvim normalna. Googleov algoritam neprestano radi sitne prilagodbe. Ako si pao s pete na osmu poziciju, to nije katastrofa. To je samo utorak.

Moje pravilo: Ne paničari dok ne vidiš ozbiljan pad Google pozicije, na primjer više od 20 mjesta, gubitak prometa veći od 30%, istovremeni pad više pojmova ili dok pad traje više od 24 sata.

Google često testira različite rezultate. Zna te privremeno izbaciti da vidi kako korisnici reagiraju pa te onda vrati. Da, iritantno je, ali potpuno uobičajeno.


Viđao sam stranice koje padnu deset mjesta ponedjeljkom i vrate se do srijede, bez ikakvih promjena. Samo Google radi svoje.

No, ako pad Google pozicije traje dulje od 48 sati, vrijeme je za ozbiljnu analizu.

Dijagnostički okvir koji otkriva stvarne probleme

Kada me klijent nazove u panici zbog pada Google pozicije, evo što radim. Uvijek ovim redom.


Prvi korak: Provjeri Google Search Console poruke

Ovo možda zvuči očito, ali iznenađujuće mnogo ljudi to zaboravi napraviti.

Google će ti jasno reći ako postoji kazna. Ručne radnje pojavljuju se izravno u Search Consoleu. Nema nagađanja.

Obavezno provjeri izvještaj o ručnim radnjama, izvještaj o indeksiranju zbog mogućih problema s indeksacijom te Core Web Vitals radi tehničkih poteškoća.

Ako postoji ručna kazna, Google precizno navodi što nije u redu. Ispravi problem, pošalji zahtjev za ponovno razmatranje i čekaj. Odgovor obično stigne za 2-4 tjedna.

Drugi korak: Analiziraj vremenski slijed

Otvori analitiku i pronađi točan datum kad je promet počeo padati. To je presudno jer otkriva vrstu problema s Google pozicijom.

Postupan pad tijekom tjedana najčešće znači jaču konkurenciju ili zastarjelost sadržaja. Nagli pad preko noći obično ukazuje na kaznu, tehničku pogrešku ili ažuriranje algoritma. Ako se pad Google pozicije dogodi vikendom, često se radi o hakiranju ili malicioznom softveru jer su vikendi idealni za napade.

Usporedi datum s poviješću Google algoritma, internim promjenama na webu te analiziraj konkurenciju (je li netko novi ušao na tržište?). Sve informacije možeš provjeriti na stranicama poput Search Engine Land ili Search Engine Journal.

Treći korak: Provedi tehnički audit

Tehničke pogreške uzrokuju više padova Google pozicije nego što mnogi misle. Jedan pogrešan redirekt može uništiti cijelu stranicu.

Brzi tehnički pregled uključuje provjeru robots.txt datoteke, ispravnosti XML sitemape, provjeru postoji li slučajni noindex tag, brzinu učitavanja (treba biti ispod 3 sekunde), funkcionalnost mobilne verzije te valjanost SSL certifikata. Ako želiš detaljnu analizu brzine, koristi GTmetrix.

Jednom sam klijentu pronašao slučajni noindex na cijelom blogu. Preko 200 stranica nestalo je iz Googlea preko noći. Popravio sam tag, i pozicije su se vratile u dva tjedna.

Četvrti korak: Provjeri sadržaj

Google ne voli tanak, duplirani ili ukradeni sadržaj. Ako si „preskakao“ kvalitetu, to će se prije ili kasnije vratiti kao pad Google pozicije.

Pogledaj stranice s manje od 300 riječi, duplikate, prepisan sadržaj i neprirodnu upotrebu pojmova. Čak i generirani sadržaj koji zvuči robotski može biti problem. Brzi test je da naglas pročitaš tekst: zvuči li kao da ga je pisao čovjek? Je li koristan korisniku?

Playbook za oporavak (što stvarno djeluje)

Kad otkriješ uzrok, ovako ga riješiš.

Kod ručnih kazni

Ispravi svaku grešku koju je Google naveo, bez iznimke. Zabilježi sve promjene – snimke ekrana, tablice, što god dokazuje da si ispravio problem. Pošalji zahtjev za ponovno razmatranje i iskreno objasni što se dogodilo i što si popravio. Strpljivo čekaj odgovor, najčešće 2-4 tjedna.

Ako si sve riješio, šanse za odobrenje prve molbe su oko 80%.

Kod ažuriranja algoritma

Oporavak od promjena algoritma je teži jer Google ne otkriva što je točno promijenio. Prvo istraži o čemu se radi – kvaliteta, brzina, mobilnost? Provjeri što fali na stranici i popravi najveće rupe. Nakon toga prati rezultate najmanje mjesec dana, jer oporavak traje duže.

Treba biti realan – ponekad potpuni oporavak nije moguć, pa je potrebno promijeniti cijelu strategiju.

Kod tehničkih problema

Tehnička rješenja često daju najbrži povratak Google pozicije. Kad otkloniš grešku, povratak je moguć i u roku od nekoliko dana.

Najbrže rezultate donosi rješavanje indeksiranja, brzine učitavanja, mobilne upotrebljivosti i sigurnosnih propusta.

Kod problema sa sadržajem

Oporavak kroz poboljšanje sadržaja traje najduže, ali najčešće donosi najveći rast. Prvo identificiraj slabe stranice. Ili ih značajno poboljšaj ili ukloni. Izbriši beskorisne tekstove, redirektiraj ih na relevantniji sadržaj i ažuriraj sitemapu. Utjecaj je vidljiv kroz 4 do 8 tjedana. Viđao sam povrate od 30% do 50% kad se sadržaj ozbiljno popravi.

Brzi potezi dok istražuješ

Ako ne možeš čekati tjednima na oporavak Google pozicije, postoje stvari koje možeš odmah napraviti. Prvi sat posveti tehničkim provjerama – robots.txt, SSL, brzina, noindex tagovi. Drugi sat usmjeri na sadržaj – ažuriraj 5 najvažnijih stranica, popravi pokvarene interne poveznice, dodaj nedostajuće meta opise i poboljšaj naslove stranica. Treći sat iskoristi za konkurentsku analizu – pogledaj tko sada zauzima tvoje stare pozicije, što rade bolje i gdje možeš brzo popraviti zaostatke. Kroz ove brze poteze nećeš riješiti velike probleme, ali ćeš smanjiti štetu dok radiš na većim ispravcima.

Komunikacija s klijentima – kako sačuvati povjerenje

Evo što govorim klijentima kod pada Google pozicije: „Vidim pad, razumijem zabrinutost. Trenutno se događa sljedeće: [objasni jednostavno]. Ovo sam već viđao i imamo plan oporavka: [nabroji korake]. Po iskustvu, oporavak traje [realni vremenski okvir]. Svakih [odredi period] javit ću vam napredak. Prve mjere su [brzi potezi].“

Nemoj nikada obećavati instant rješenja. Postavi realna očekivanja. Uvijek bolje obećaj manje, a isporuči više. Ako klijent inzistira na garancijama, reci: „Ne mogu jamčiti točne pozicije jer Google nije pod mojom kontrolom. Ali mogu jamčiti da ćemo pronaći uzrok i primijeniti dokazane metode oporavka. Iskustvo pokazuje da se uz ovakav pristup većina stranica oporavi kroz [vrijeme].“

Realnost oporavka Google pozicije

Budimo iskreni. Nisu svi padovi Google pozicije potpuno rješivi.

Ponekad Google zaključi da tvoj sadržaj više nije ono što korisnici traže. Ponekad konkurencija izgradi bolji sadržaj. Ponekad algoritam više nagrađuje faktore koje ne možeš pratiti.

No iz iskustva – djelomičan oporavak je uvijek bolji od ignoriranja problema. Ako vratiš 70% prometa, to je puno bolje nego ostati na 30%.

Često pad Google pozicije natjera vlasnike web stranica da konačno poprave osnove koje su godinama zanemarivali. Vidio sam biznise koji su se nakon toga vratili jači nego prije.

Kada tražiti pomoć stručnjaka

Pokušaj sam riješiti pad Google pozicije ako je riječ o jednostavnoj tehničkoj grešci, ako imaš dovoljno vremena i volje za učenje, pad je manji od 30% ili točno znaš što je uzrok.

Traži pomoć stručnjaka kod višestrukih kazni, kada si već sve probao a ništa ne djeluje, ako je gubitak prihoda prevelik da bi riskirao, ili kad su tehnički problemi izvan tvojih mogućnosti. Posebno se pazi na „stručnjake“ koji obećavaju rješenje u tjedan dana. Pravi oporavak Google pozicije traje duže.

Plan za oporavak Google pozicije

Akcijski plan treba biti vrlo konkretan. Odmah, prvih 24 sata, provjeri Search Console poruke, zabilježi točan datum pada, napravi osnovnu tehničku provjeru i dokumentiraj što god otkriješ. U prvom tjednu provedi detaljan tehnički audit, analiziraj kvalitetu sadržaja, provjeri postoji li novo ažuriranje algoritma i provedi brze korekcije. U prvom mjesecu popravi sve što si identificirao, pošalji zahtjev za ponovno razmatranje ako treba, prati napredak i prilagođavaj strategiju. Dugoročno, izgrađuj bolji sadržaj od konkurencije, jačaj tehničke temelje, diverzificiraj izvore prometa i stalno prati moguće probleme.

Pad Google pozicije možda izgleda kao katastrofa, ali u većini slučajeva je rješiv. Ključ je smirenost, dobra dijagnoza i rješavanje uzroka pravim redoslijedom. Gledao sam kako se stranice vraćaju nakon 90% gubitka prometa, ali sam vidio i one koje su propale jer su vlasnici paničarili i samo pogoršali stvari.

Razlika? Oni koji su slijedili sustavni proces i oni koji su nasumično isprobavali sve što im padne na pamet.

Pozicije su ti pale. Nije ugodno. No sad znaš točno što trebaš napraviti.

Prekini s panikom. Započni dijagnostiku. Kreni na posao.

Iz osobnog iskustva – većina padova Google pozicije je privremena ako se pravilno reagira. Najgore što možeš napraviti je – odustati prerano.

Trebaš pomoć oko analize pada Google pozicije? Preporučujem da kreneš s tehničkom provjerom iz ovog članka – često otkrije 60% problema. Ako i dalje ne vidiš napredak ili je situacija kompleksna, javi se profesionalcima koji su slične slučajeve već uspješno rješavali.

Ako ne znaš kako krenuti, imaš previše pitanja ili jednostavno želiš stručni pristup, slobodno kontaktiraj naš tim. Rado ćemo analizirati pad tvoje Google pozicije, pronaći uzrok i predložiti konkretne mjere oporavka. Ne moraš sam prolaziti kroz stres – naš zadatak je da tvoj promet vratimo na stare staze!

Tagovi:

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *