+385 91 63 999 10

Grafički dizajn i branding

Valkira ima preko 20 godina iskustva u grafičkom dizajnu i brandingu. Saznaj više

Digitalni marketing

Želite se istaknuti na društvenim mrežama ili ciljano oglašavati. Tu smo za Vas

Web Development

Trebate web stranice ili želite osvježiti postojeće? Nema problema

Društvene mreže

Ako želite profesionalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja i širenje dosega, na pravom ste mjestu

Sve naše usluge

Komentari – 

0

Komentari –

0

Recesijsko osiguranje vašeg poslovanja: Kako zaštititi svoju tvrtku

UNKs coffee shop signage

Povijest nas uči da je gospodarski pad neminovan i zapravo neizbježan događaj u ekonomskom ciklusu. Recesija je sastavni dio prirodnog toka stvari i gotovo uvijek dolazi bez točnog upozorenja kada će nastupiti, koliko će biti ozbiljna te koliko će trajati. Ono što možemo sa sigurnošću tvrditi jest da recesija nije trajna te da ne utječe na sve tvrtke jednako. Stoga je recesijsko osiguranje bitan element dugoročne stabilnosti svakog poslovanja.

Što zapravo znači recesija?

Da bismo bolje razumjeli važnost recesijskog osiguranja, važno je razjasniti pojam recesije. Recesija se definira kao razdoblje privremenog gospodarskog pada tijekom kojeg su trgovinska i industrijska aktivnost smanjene, a BDP pada u dva uzastopna tromjesečja ili dulje. I prije nego što službene institucije proglase recesiju, postoje mnogi pokazatelji njezina dolaska poput povećanja kamatnih stopa, pada prodaje u maloprodaji, rasta nezaposlenosti, rasta indeksa potrošačkih cijena i općeg pada ekonomskog optimizma.

U tom periodu većina poduzetnika bilježi slabiju prodaju, veće zalihe i pad cijena. Iako ne možete utjecati na državne mjere za oporavak, možete upravljati načinom na koji će vaše poslovanje reagirati i pripremiti se na vrijeme, koristeći recesijsko osiguranje kao alat za zaštitu svojih resursa i pozicije na tržištu.


Zanimljivosti o recesijama

Prosječno se recesije pojavljuju svakih šest i pol godina i traju oko 11 mjeseci. U 20. stoljeću zabilježeno je čak 13 recesija, a u 21. stoljeću već tri. Velika depresija (1929.–1939.) obuhvatila je dva najteža recesijska razdoblja, dok je Velika recesija iz 2007.–2008. godine prouzročila najtežu financijsku krizu na svijetu, započevši nekontroliranim kreditiranjem u sektoru nekretnina. Najkraća recesija dogodila se 2020. godine i trajala je samo tri mjeseca. Ove informacije naglašavaju koliko je važno implementirati recesijsko osiguranje u svakodnevno poslovanje kako bi se što bezbolnije prebrodila ekonomska neizvjesnost. Više o povijesti recesija možete pronaći na službenim stranicama Hrvatske narodne banke.

Kategorije koje su otporne na recesiju

Što poduzetnik može učiniti kako bi osigurao svoje poslovanje? Prvi korak je učenje od sektora koji su se tradicionalno pokazali otpornima na recesiju. Određene industrije ostaju stabilne i u vrijeme krize, a razlog tome je njihova izrazita relevantnost za potrošače. Recimo, prehrambena industrija, financijske usluge te komunikacijska i tehnološka rješenja često su najotporniji segmenti tijekom recesije.

Temelj svakog uspješnog branda, i u normalnim vremenima i tijekom krize, je relevantnost za potrebe i želje potrošača. Primjerice, Disney je osnovan upravo za vrijeme Velike depresije. U vrijeme općeg pesimizma, Disney braća su prepoznala potrebu društva za zabavom i ohrabrenjem. Odgovarajući na tu potražnju i kontinuirano se prilagođavajući, Disney je postao jedan od najuspješnijih brendova na svijetu.


Prehrambeni sektor često održava stabilnost jer potrošači u krizi povećavaju kupovinu osnovnih namirnica i traže pristupačnije opcije. Čokoladice poput Snickers i Mars nastale su upravo tijekom Velike depresije, a McDonald’s je zabilježio rast prodaje u vrijeme Velike recesije. Slično vrijedi i za financijske i računovodstvene tvrtke, jer ljudi u kriznim vremenima traže savjete stručnjaka kako bi što bolje upravljali svojim sredstvima. Tehnološke i komunikacijske tvrtke također bilježe rast jer ljudi traže informacije, online zabavu i načine povezivanja s drugima. Detaljnije analize sektora otpornih na recesiju mogu se pronaći na portalu CNBC.

Ipak, većina tvrtki ne spada u te povlaštene sektore. Zato je ključno implementirati recesijsko osiguranje kako bi se minimizirali negativni učinci gospodarskog pada.

Pet strategija za recesijsko osiguranje poslovanja

1. Izradite detaljan plan

Vođenje tvrtke bez plana za nepredviđene okolnosti može biti pogubno. Menadžment bi uvijek trebao imati spreman konkretan akcijski plan za barem 20% promjene u prometu, bilo pozitivne ili negativne. Tijekom pandemije COVID-19 mnogi su poduzetnici shvatili važnost recesijskog osiguranja i pravovremene prilagodbe. Nedostatak plana često rezultira gubitkom tržišnog udjela i stagnacijom poslovanja. Prava vrijednost recesijskog osiguranja očituje se upravo u ovakvim iznenadnim situacijama, kada je potrebna brza reakcija i jasno definirane mjere štednje, ulaganja ili restrukturiranja.


2. Fokusirajte se na kupca

Sve počinje s kupcem. Samo ako duboko razumijete potrebe svojih klijenata, možete ponuditi relevantan proizvod ili uslugu i vrhunsku korisničku podršku. Redovito istražujte njihove navike i prilagođavajte ponudu. Kvalitetan korisnički doživljaj omogućuje zadržavanje postojećih klijenata, povećanje lojalnosti i privlačenje novih, čak i tijekom recesije. Pravovremene prilagodbe, inovacije i personalizirana komunikacija temelj su uspješnog recesijskog osiguranja. O važnosti korisničkog iskustva i digitalnoj transformaciji pročitajte više na Digitalna komora.

3. Ulažite u relevantnost, a ne samo u reakcije

Prilikom smanjenja ulaganja i pasivnog praćenja konkurencije, vaša tvrtka može lako izgubiti poziciju na tržištu. Bit recesijskog osiguranja je ulaganje u one segmente koji vas čine prepoznatljivima i relevantnima kupcima. Proaktivna komunikacija i kontinuirana prisutnost na tržištu podiže povjerenje kupaca i potiče ih na daljnju suradnju. Tvrtke koje zanemare marketing u vrijeme recesije, vrlo često zabilježe ozbiljan pad prihoda. Dobar primjer strateškog ulaganja u kriznim vremenima je opisan na McKinsey.

4. Iskoristite vlastite prednosti i tim

Oslonite se na ono što radite najbolje i definirajte svoje temeljne kompetencije. Pritom nemojte zanemariti ni vlastiti tim. Kvalitetni zaposlenici najveća su vrijednost tvrtke i izvor inovacija. Motivirajte ih, nagradite i uključite u procese pronalaska novih načina očuvanja relevantnosti na tržištu. Snažan tim temelj je uspješnog recesijskog osiguranja jer zajedno lakše prepoznajete prilike i prijetnje, prilagođavate se i unaprjeđujete poslovanje.


5. Inovirajte i poboljšavajte svoj portfelj

Uspješne tvrtke nikada ne prestaju s inovacijama, osobito u teškim vremenima. Povjerenje kupaca koje ste izgradili omogućava im da isprobaju vaše nove proizvode ili usluge bez bojazni. Diversifikacija poslovanja, širenje portfelja, ulaganje u proizvodne kapacitete ili digitalizaciju pomaže u očuvanju financijske stabilnosti i konkurentnosti. Najinovativnije tvrtke često su i najotpornije na gospodarske padove. Inspirativne primjere inovacija i transformacija možete pronaći na Harvard Business Review.

Tvrtke koje implementiraju recesijsko osiguranje pokazuju otpornost u teškim vremenima jer brzo prepoznaju promjene na tržištu, prilagođavaju ponudu i ne boje se ulagati u dugoročnu vrijednost za klijente. Mnoge nove tvrtke nastaju baš u recesijskim razdobljima jer nisu opterećene prošlošću te se lakše i brže prilagođavaju novim okolnostima. Oni koji najbrže prepoznaju i zadovolje stvarne potrebe kupaca najčešće ostvaruju najbolji rezultat bez obzira na gospodarsku situaciju.

Recesijsko osiguranje nije jednokratna aktivnost, već kontinuirani proces prilagodbe, inovacije i upravljanja rizicima. Pravovremena priprema, ulaganje u ljude i tehnologiju te stalna usmjerenost na potrebe klijenata osnovne su poluge za dugoročan opstanak i rast. Ulaganje u recesijsko osiguranje znači graditi tvrtku koja se neće samo održati tijekom krize, nego će nakon nje izaći još jača, spremna za nove prilike.

Tagovi:

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *