Plaćeni oglasi u tražilicama ili plaćeno oglašavanje u treažilicama jedan je od najpopularnijih oblika pay per click (PPC) oglašavanja. Radi se o tome da brendovi plaćaju tražilicama kako bi njihovi oglasi bili postavljeni više na relevantnim stranicama rezultata pretraživanja, s krajnjim ciljem privlačenja posjetitelja na odredišne stranice.
Kako zapravo funkcioniraju plaćeni oglasi u tražilicama i koliko koštaju? Krenimo od definiranja što je plaćeno oglašavanje u tražilicama.

Što je plaćeno oglašavanje u tražilicama?
Plaćeno oglašavanje koristi aukcijski PPC model za prikaz digitalnih oglasa na stranicama rezultata pretraživanja poput Googlea, Binga i Yahooa. Koliko će se često vaš oglas pojavljivati, na kojoj će se poziciji prikazati i koliko ćete platiti po kliku – sve to ovisi o vašoj ponudi i Quality Score ocjeni.
Za početak, licitirate za mjesto oglasa na SERP-ovima tako da postavite maksimalni iznos koji želite platiti po kliku (vaša ponuda) i maksimalni iznos koji ste spremni potrošiti na cijelu kampanju (vaš budžet). Kada izradite oglas i povežete ga s odredišnom stranicom, oglasna platforma svake tražilice izračunava Quality Score kako bi odredila poziciju oglasa. Ova metrika pokazuje koliko su relevantne odabrane ključne riječi, oglasi i odredišna stranica:

Što je plaćeni oglas u tražilici?
Na većim platformama poput Googlea, Binga i Yahooa plaćeni oglasi obično se prikazuju iznad i ispod organskih rezultata. Sastoje se od tri glavna dijela – naslova, prikazne adrese (URL-a) i opisa – koji uvjeravaju korisnike da kliknu. Apple Search Ads prikazuju se iznad rezultata pretraživanja u App Storeu na iPhoneu i iPadu. Tekstualni oglasi mogu uključivati i proširenja kako bi se oglas dodatno nadopunio informacijama.
Povećajte stope konverzije svojih PPC oglasa. Usmjerite Google/Bing oglase na stranice koje se sadržajno podudaraju radi boljih rezultata.

Naslov
Naslov oglasa je prvi tekst koji korisnici primijete jer je vizualno najveći. U naslov je važno uključiti relevantne ključne riječi kako bi privukle pozornost korisnika s izraženom namjerom pretraživanja. Tri glavne tražilice dopuštaju dva naslova, svaki do 30 znakova (dok Yahoo dopušta jedan naslov do 50 znakova).
Primjerice, Googleovo pretraživanje za “jednostavno upravljanje društvenim mrežama” prikazalo je oglas Simplifieda:

Primijetite kako je drugi oglas optimiziraniji od prvog? Ova verzija je relevantnija za upit jer sadrži cijelu frazu pretraživanja u naslovu i uključuje dva poziva na akciju (“saznajte” i “započnite”).
Prikazni URL
Prikazni URL prikazuje adresu vaše web stranice zelenom bojom neposredno ispod naslova. Sastoji se od domene završnog URL-a, uz opcionalni poddomen i dodatne putanje kako bi korisnicima bilo jasnije gdje će stići nakon klika.

Prikazni URL može sadržavati do 35 znakova. Primarna razlika je u tome što je na Bingu prikazni URL podebljan:
Tekst opisa
Tekst opisa ističe najvažnije detalje o vašem proizvodu ili usluzi i objašnjava zašto bi korisnici trebali kliknuti. Google Ads i Bing Ads dopuštaju do 80 znakova teksta opisa, dok Yahoo dopušta do 150 znakova.
Primjerice, Grinov oglas na Yahoo platformi u potpunosti koristi limit od 150 znakova, naglašavajući značajke proizvoda:
Proširenja oglasa
Proširenja oglasa omogućuju vašoj poruci da zauzme više prostora na listi rezultata. Ispravno korištenje ovih dodataka može imati veliki utjecaj jer je prostor iznimno ograničen.
Ovi dodaci omogućuju digitalnim oglašivačima da pruže više informacija o svom proizvodu ili usluzi – poput lokacije, telefonskog broja ili dodatnih poveznica. Formati uključuju informacije o lokaciji i kartama, gumbe za pozivanje, recenzije, dodatne poveznice i još mnogo toga. Ne samo da povećavaju vidljivost oglasa, već Google izvještava da oglasi s proširenjima ostvaruju veću stopu klikanja.
Primjerice, Gleapov oglas na Googleu uključuje dva proširenja poveznica – jedno prema stranici s cijenama i jedno za 14-dnevno besplatno probno razdoblje:
Prednosti plaćenog oglašavanja u tražilicama
1. Veća vidljivost
Optimizacija stranice organski može vas s vremenom dovesti na vrh rezultata pretraživanja, ali plaćeno oglašavanje može vas tamo postaviti odmah. Bilo da ste mali startup koji tek gradi prisutnost ili velika organizacija s već prepoznatljivim imenom, plaćeni oglasi ključni su za brzo pojavljivanje pred potencijalnim kupcima.
2. Više prometa
Promet na stranici može se povećati kroz organsku optimizaciju, ali kod plaćenih oglasa gotovo nema čekanja na rast posjeta. Ovo posebno vrijedi za nove tvrtke koje žele proširiti prepoznatljivost ili za one koje ciljaju na specifične ključne pojmove za koje se još ne rangiraju.
3. Visoko zainteresirani korisnici
Budući da plaćeni oglasi ciljaju određene upite pretraživanja, ljudi koji vide vaš oglas već traže rješenje poput vašeg. Ne surfaju besciljno internetom – već su vrlo vjerojatno spremni razmotriti vaš proizvod ili uslugu.
4. Detaljna analitika
Tražilice poput velike trojke oglašivačima omogućuju besplatne podatke u stvarnom vremenu, što vam pomaže da naučite više o svojim kampanjama i korisnicima te da vidite što točno dobivate od uloženih sredstava. Neki od najkorisnijih podataka uključuju:
- Geografska lokacija korisnika
- Tip uređaja koji koriste za pretraživanje
- Koje stranice su posjetili na vašoj web stranici
- Koliko su vremena proveli na stranici
Ovi detalji mogu vam pomoći da redovito optimizirate kampanje kako bi vaši budžeti bili iskorišteni na najbolji mogući način.
Povećajte stope konverzije uz plaćene oglase u tražilicama
Nema sumnje da plaćeno oglašavanje u tražilicama može biti vrijedan način za povećanje svijesti o brendu, generiranje potencijalnih kupaca i prodaje. Dobro osmišljeni i ciljano postavljeni oglasi povećavaju učinkovitost oglašavanja, a u kombinaciji s optimiziranom odredišnom stranicom dosežu svoj puni potencijal.
Valkira osnažuje digitalne oglašivače da kreiraju najučinkovitije odredišne stranice uz jednostavan uređivač, timsku suradnju, naprednu analitiku i više. Isprobajte 14-dnevno probno razdoblje.
Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite












0 Comments