+385 91 63 999 10

Grafički dizajn i branding

Valkira ima preko 20 godina iskustva u grafičkom dizajnu i brandingu. Saznaj više

Digitalni marketing

Želite se istaknuti na društvenim mrežama ili ciljano oglašavati. Tu smo za Vas

Web Development

Trebate web stranice ili želite osvježiti postojeće? Nema problema

Društvene mreže

Ako želite profesionalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja i širenje dosega, na pravom ste mjestu

Sve naše usluge

Komentari – 

0

Komentari –

0

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

Možete pronaći mnogo savjeta o tome kako smanjiti cijenu po kliku, no smanjenje prosječnog CPC-a zapravo se temelji na poboljšanju vašeg Quality Scorea.

Relevantnost i namjera igraju ključnu ulogu, a poboljšanje Quality Scorea zahtijeva stvaranje pravih oglasa, usmjerenih na pravu publiku, te povezivanje tih oglasa s odredišnom stranicom koja prenosi usklađenu poruku i nudi ponudu koja rezonira s ciljanom publikom.

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

Ako to napravite ispravno, možete uštedjeti i do 50% na CPC-u bez žrtvovanja prometa ili konverzija. Ali ako ne obratite pozornost na detalje, možete plaćati i do 400% više.

Pogledajmo ukratko kako poboljšanje Quality Scorea može smanjiti CPC.

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

Kako poboljšanje Quality Scorea smanjuje CPC

Smanjivanje prosječnog CPC-a počinje razumijevanjem odakle taj broj dolazi.

Google izračunava vaš CPC pomoću Ad Rank sustava, koji se određuje na temelju:

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

  • Vaše maksimalne ponude CPC
  • Kvalitete oglasa
  • Pragova Ad Ranka
  • Konteksta pretraživanja
  • Očekivanog utjecaja ekstenzija oglasa ili formata oglasa
  • Svih navedenih čimbenika u odnosu na konkurente

Budući da Google želi svojoj publici prikazivati kvalitetne oglase, stvorili su sustav koji potiče kvalitetna iskustva s oglasima. Kao rezultat, oglašivači s kvalitetnijim oglasima plaćaju niži CPC.

Google izvještava oglašivače o kvaliteti oglasa pomoću mjerenja zvanog Quality Score, koji se sastoji od tri čimbenika:

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

  • Očekivani CTR: Kolika je vjerojatnost da će netko kliknuti na vaš oglas za određenu ključnu riječ.
  • Relevantnost oglasa: Koliko se poruka u oglasu podudara s namjerom pretraživanja ključne riječi.
  • Iskustvo odredišne stranice: Koliko je odredišna stranica relevantna za namjeru pretraživanja.

Stvaranjem oglasa i odredišnih stranica koje su maksimalno relevantne za pretragu vaše publike i njihove potrebe kao kupaca, u konačnici ćete smanjiti CPC.

Sada kada znate više o Googleovom Quality Scoreu i njegovoj povezanosti s CPC-om, pročitajte korake za poboljšanje vašeg CPC-a.

Kako smanjiti prosječni CPC u 10 koraka

1. Prilagodite svoju strategiju licitiranja

Vaša maksimalna ponuda uvijek će ograničavati vaš CPC. Stoga je prilagođavanje strategije licitiranja najbrži način za kontrolu troškova oglasa.

Na primjer, možete eksperimentirati s Manual CPC ili Enhanced CPC strategijama. One vam omogućuju da kontrolirate maksimalnu ponudu za svaku ključnu riječ i tako ostanete ispod željenog praga troškova.

Postavljanjem ponuda ručno možete izbjeći prvu poziciju – što je česta taktika za izbjegavanje rasta prosječnog CPC-a. Pozicija 1 košta više od pozicije 2, koja košta više od pozicije 3, i tako dalje. Ako ste u industriji s velikim obujmom pretraživanja, i dalje možete ostvariti dovoljno klikova i konverzija bez ciljanjem prve pozicije.

Međutim, ograničavanje maksimalnih ponuda može negativno utjecati na CTR i Quality Score. Kada smanjujete CPC, pazite da ne ugrozite broj klikova i konverzija potreban za povrat ulaganja.

2. Izbjegavajte konkurentske i brendirane ključne riječi

Budući da morate nadmašiti konkurenciju kako biste pobijedili na aukciji oglasa, još jedan način za smanjenje prosječnog CPC-a jest izbjegavanje konkurentskih aukcija. Licitiranjem samo na jeftinije ključne riječi ostvarit ćete više klikova za isti budžet – pod uvjetom da planirate ciljati više ključnih riječi.

Opće pravilo je da trebate izbjegavati brendirane ključne riječi svojih konkurenata. Budući da osobe koje pretražuju te pojmove zapravo traže vašeg konkurenta, očekivani CTR i relevantnost vašeg oglasa bit će niski. To će negativno utjecati na vaš Quality Score i povećati troškove oglasa. Osim toga, malo je vjerojatno da ćete ostvariti konverzije ako su korisnici tražili konkurenta.

Ipak, postoje iznimke. Na primjer, možete se oglašavati na pojmove poput “{brand} alternative”. U tom slučaju, ako možete ponuditi uvjerljiv oglas i odredišnu stranicu koja vas pozicionira povoljnije od konkurenta, to može biti isplativ način za stjecanje konverzija od korisnika koji su već blizu odluci o kupnji.

3. Ciljajte long-tail ključne riječi

Kako biste izbjegli prekomjerno plaćanje visoko konkurentnih short-tail ključnih riječi, ciljajte long-tail ključne riječi.

Long-tail izrazi predstavljaju fokusiranija i namjernija pretraživanja. Stoga je lakše izraditi oglase i odredišne stranice koje su relevantne za točno tu pretragu. Povećana relevantnost poboljšava vaš Quality Score i smanjuje CPC.

Na primjer, netko tko pretražuje “računovodstveni softver za poduzeća” ima jasniju namjeru od osobe koja generički pretražuje “računovodstveni softver”. Vaša odredišna stranica za poduzeća će vjerojatno biti relevantnija i povećati šanse za konverziju.

4. Koristite negativne ključne riječi

Svaki put kada se vaš oglas prikaže za nerelevantnu pretragu, smanjuje se CTR i Quality Score, što dugoročno povećava CPC.

Korištenjem negativnih ključnih riječi vaši će se oglasi prikazivati samo za relevantne pretrage.

Na primjer, ako prodajete skije, možda želite ciljati pojmove koji uključuju riječ “skija”. Međutim, pojmovi poput “uvjeti na skijalištu”, “skijaška karta”, “skijaško odmaralište” i “skijaška staza” nisu relevantni za vaš posao. Dodavanjem tih izraza na popis negativnih ključnih riječi izbjeći ćete nepotrebno povećanje CPC-a.

5. Koristite oglasne grupe s jednom ključnom riječi

Kako biste ostvarili visok Quality Score, vaš oglas mora biti maksimalno relevantan za ciljanu ključnu riječ. Najlakši način za to jest korištenje oglasnih grupa s jednom ključnom riječi.

To znači izradu jedinstvenih setova oglasa za svaku ključnu riječ koju ciljate.

Na primjer, ako nudite HR softver, možete ciljati long-tail izraze poput “HR softver za mala poduzeća” i “HR softver za poduzeća”.

Umjesto da ih sve stavite u jednu oglasnu grupu s generičkim oglasima za “HR softver”, kreirajte odvojene grupe s prilagođenim porukama. Tako ćete istaknuti posebne prednosti koje općeniti oglasi ne mogu.

Ova strategija poboljšava CTR, smanjuje CPC i povećava konverzije.

6. Segmentirajte publiku i oglase

Ako se već duže bavite PPC-om, prvih pet savjeta možda vam je poznato. Sljedeći korak je segmentacija.

Većina PPC kampanja polazi od pretpostavke da postoji samo jedan tip kupca ili u potpunosti zanemaruje svoje potrošače.

Na primjer, mnogi stručnjaci koriste istu, predlošku sličnu oglasnu poruku u svakoj kampanji, bez obzira na ciljanu publiku. Ako želite stvoriti relevantno iskustvo oglasa, morate jasno poznavati svoju publiku.

Započnite definiranjem persona publike pomoću demografskih podataka (dob, profesija, lokacija, spol, prihodi, bračni status) i psihografskih podataka (interesi, vrijednosti, stavovi, ponašanja). Zatim koristite te persone kao inspiraciju za svoje kampanje.

U Googleovim opcijama ciljanja možete koristiti tradicionalne segmente poput geografije, uređaja, dana u tjednu ili sata u danu.

Korak dalje jest korištenje psihografskih profila za oblikovanje oglasa i odredišnih stranica koje privlače emocije publike.

Tako ne samo da ćete smanjiti CPC, već i povećati profitabilnost.

7. Pridržavajte se načela dizajna usmjerenog na konverzije

Iskustvo na odredišnoj stranici vaša je najbolja prilika da impresionirate publiku i poboljšate Quality Score. Prilikom smanjenja CPC-a oglašivači često previše naglašavaju sam oglas.

Dizajn usmjeren na konverzije znači stvaranje odredišne stranice s jasnim ciljem koji korisnik treba ostvariti. Svaki element stranice treba pridonijeti tom cilju.

Najbolje prakse uključuju:

  • Vizualna hijerarhija: Koristite veličinu, kontrast, smjer i položaj za usmjeravanje pažnje.
  • Naslovi usmjereni na koristi: Najprije prenesite jedinstvenu prodajnu vrijednost.
  • Message-match: Oglas i odredišna stranica moraju prenositi istu poruku.
  • Kratak i jasan tekst: Kopija treba biti čitljiva i uvjerljiva.
  • Jednostavni obrasci: Obrasci moraju biti laki za ispunjavanje.
  • Jedan cilj konverzije: Svaka stranica treba imati samo jedan glavni cilj.
  • Informativni mediji: Slike i videozapisi trebaju podržavati, a ne ometati cilj.

Slijedite li ova pravila, povećat ćete konverzije, a time i poboljšati Quality Score i CPC.

8. Osigurajte omjer 1:1 između oglasa i stranica

Kao što trebate imati jednu ključnu riječ po oglasnoj grupi, tako biste trebali imati i omjer 1:1 između oglasa i odredišnih stranica.

Istraživanja pokazuju da tvrtke s više od 40 odredišnih stranica ostvaruju 12 puta više potencijalnih klijenata od onih s manje od 5. Razlog je u usklađenosti poruke oglasa i odredišne stranice.

Kada netko klikne na oglas, učinio je to jer ga je privukla određena poruka. Ako odredišna stranica prenosi istu poruku, šanse za konverziju su veće.

Ako 20 različitih oglasa vodi na jednu stranicu, ona ne može učinkovito odražavati sve poruke. Stoga kreirajte zasebne stranice za svaki oglas i poravnajte ih s ciljanim segmentima publike.

9. Testirajte i optimizirajte odredišne stranice

Najbolje prakse odvest će vas samo do određene razine. Neprestanim testiranjem i optimizacijom možete postupno poboljšavati Quality Score i konverzije.

Najčešće metode su A/B testiranje i multivarijantno testiranje.

A/B testiranje uključuje usporedbu originalnog dizajna stranice s alternativnim dizajnom koji mijenja jedan ili više elemenata.

Primjeri su:

  • Sadržaj ili poruka
  • Izgled ili duljina stranice
  • Dizajn CTA gumba ili obrasca
  • Video ili vizualni materijali
  • Ponude ili poticaji
  • Personalizacija

Multivarijantno testiranje uključuje ispitivanje promjena više elemenata i njihovih kombinacija.

Na primjer, možete uspoređivati dvije različite naslovne poruke, dvije boje gumba i dva formata obrasca. Tako dobivate osam različitih verzija stranice i otkrivate koja najbolje funkcionira.

Ova praksa ne samo da smanjuje CPC, nego i povećava broj konverzija iz plaćenog prometa.

10. Stalno testirajte i optimizirajte oglase

Vaši oglasi nikada ne bi trebali ostati isti. S vremenom zamijenite one najslabije novim verzijama i testirajte ih u odnosu na najbolje.

Istražujte mogućnosti s ekstenzijama oglasa, provodite A/B testove kopija i budite spremni isprobati nove poruke kako biste održali svježinu kampanje.

Fokus na relevantnost

Smanjenje CPC-a svodi se na povećanje relevantnosti vaših oglasa i iskustva publike.

Personaliziranjem i prilagođavanjem oglasa te odredišnih stranica koje ciljaju pametno odabrane ključne riječi možete pružiti izvrsno iskustvo oglašavanja i istovremeno smanjiti cijenu po kliku.

Kombinirajte ove tehnike s optimiziranim odredišnim stranicama

Smanjenje CPC-a samo je dio marketinške strategije – optimizacija odredišnih stranica nakon klika jednako je važna. Valkira vam u tome može pomoći. 

Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite.

Tagovi:

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *