Jedan mudri narator jednom je rekao: „Digitalno oglašavanje najbolje funkcionira kada je personalizirano.” No što to zapravo znači?
Pojam personalizirano oglašavanje prilično je jasan. Oglašivači koji se obraćaju pojedincu izravno imaju veću vjerojatnost da će potaknuti tu osobu na djelovanje. Koliko veću? HubSpot je proveo istraživanje prije nekoliko godina. Testirali su više od 93.000 poziva na akciju tijekom razdoblja od 12 mjeseci. Nakon stotina milijuna pregleda otkrili su da pozivi na akciju usmjereni na određene korisnike imaju 42% višu stopu konverzije nego oni koji su jednaki za sve posjetitelje.

Ne zvuči loše.
Pozivi na akciju ciljani na određene korisnike imali su 42% veću stopu konverzije u odnosu na iste poruke namijenjene svim posjetiteljima.

Kliknite za podjelu ove informacije
Brojevi određuju vašu sudbinu
Bez podataka nema ni personaliziranog oglašavanja. Podaci oblikuju poruke, strategiju, dizajn i sve ostalo. Takvi uvidi pomažu definirati osnovne informacije poput želja i potreba, geolokacije te demografskih obilježja, ali i preciznije uvide poput nišnih interesa, namjere kupnje ili čak obrazaca ponašanja.

Prikupljanje podataka kao način razumijevanja tko je vaša publika i kako joj se možete izravno obratiti možda se čini očitim prvim korakom u postavljanju personalizirane oglašivačke kampanje. Ipak, to je i dalje izvan dosega mnogih brendova. Gartnerovo istraživanje iz 2014. pokazalo je da manje od 10% maloprodajnih lanaca prve razine vjeruje da je iznimno učinkovito u personalizaciji, dok gotovo trećina tvrdi da ima ograničene ili nikakve mogućnosti za podršku takvim naporima.
Analitičari su uzroke problema odredili kao:

- Nedostatak standardizacije podataka o kupcima
- Nepostojanje poveznica između CRM-a i sustava za upravljanje prodajom
- Nekoordinirano provođenje personalizacije
Treća stavka ovdje je posebno značajna – nekoordinirano provođenje personalizacije.
Temelj uspješnog personaliziranog oglašavanja ne počinje samo razumijevanjem podataka, nego i razumijevanjem načina na koji se personalizacija klasificira.

Tu na scenu stupa nedavno razvijen Sustav klasifikacije oglašivačke personalizacije, koji je razvio direktor tvrtke Valkira, Tyson Quick. Ovaj sustav upravo je ono što je potrebno brendovima koji se bore postići veću razinu personalizacije u svojim oglašivačkim kampanjama. On pomaže marketinškim stručnjacima bolje razumjeti praksu oglašivačke personalizacije i omogućuje im preciznije plasiranje poruka.
Sustav klasifikacije sastoji se od pet razina.
U nastavku ćemo se osvrnuti na Razinu 1 – Regionalnu personalizaciju.
Lokacija, lokacija, lokacija: Regionalna personalizacija
Regionalna personalizacija oglašavanja odnosi se na potrebe određenog područja i posredno na vaše vlastite potrebe. Ako živite u planinama, tvrtke i oglašivači kreirat će oglase za jakne, rukavice, kape, skije, čizme i slično. Stanovnici obalnih područja puno rjeđe će vidjeti promocije ovakvih proizvoda.
Regionalna personalizacija funkcionira tako da se oglasi različitih medija plasiraju unutar određenog geografskog područja kako bi utjecali na odluke o kupnji u tom lokalitetu. Znanje marketinškog stručnjaka o određenom mjestu ima velik utjecaj na vrstu ciljanog oglašavanja koja će se provesti.
Regionalna personalizacija znatno se razlikuje od suvremenog oglašavanja temeljenog na lokaciji koje se oslanja na potrošačev pametni telefon kako bi mu se poslale poruke ili SMS obavijesti izravno u trenutku. Razina 1 regionalne personalizacije zapravo je analogna u usporedbi s oglašavanjem temeljenim na lokaciji koje je u potpunosti digitalno.
Postoji mnogo kanala, metoda, strategija i tehnologija dostupnih za osmišljavanje lokaliziranih kampanja, a sve ih možete istražiti u ovom detaljnom prikazu Razine 1 personaliziranog oglašavanja – sve što trebate znati.
Članak objašnjava kako Sustav klasifikacije oglašivačke personalizacije može pomoći marketinškim stručnjacima da premoste jaz u povjerenju, razinu 0 personalizacije, te načine na koje se sustav može najbolje iskoristiti u digitalnom marketingu.
Svrha sustava jest omogućiti oglašivačima da bolje usmjere svoje vrijeme, novac i pažnju na kampanje koje su relevantne za određenu publiku. Na taj način brendovi svojim korisnicima mogu pružiti iskustva koja se podudaraju s njihovim specifičnim potrebama, smanjiti troškove akvizicije kupaca i istovremeno biti manje nametljivi u životima svojih lojalnih potrošača.
Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite












0 Comments