+385 91 63 999 10

Grafički dizajn i branding

Valkira ima preko 20 godina iskustva u grafičkom dizajnu i brandingu. Saznaj više

Digitalni marketing

Želite se istaknuti na društvenim mrežama ili ciljano oglašavati. Tu smo za Vas

Web Development

Trebate web stranice ili želite osvježiti postojeće? Nema problema

Društvene mreže

Ako želite profesionalno vođenje svojih profila na društvenim mrežama, kreiranje sadržaja i širenje dosega, na pravom ste mjestu

Sve naše usluge

Komentari – 

0

Komentari –

0

8 šokantno loših primjera oglasa

time-lapse photography of crowd of people on New York Time square during night time

Jeste li se ikada zapitali kako je moguće da neki oglas izađe u javnost, a da nitko iz marketinškog tima ne podigne ruku i ne kaže: “Ovo je stvarno loš oglas”? Loš oglas je kao lančana prometna nesreća – znate da ne biste trebali gledati, ali ponekad ne možete odoljeti, iako se zgražate i zahvaljujete sreći što niste vi taj koji je potpisao odobrenje za takvu reklamu.

Oglas je temelj svake kampanje, a kada oglas krene po zlu, šteta može biti ogromna. Priče o ovim šokantno lošim primjerima oglasa služe kao podsjetnik zašto ne treba štedjeti na trudu pri stvaranju jasne poruke i kvalitetne prezentacije. Nakon što prođemo kroz nekoliko nevjerojatno loših primjera, objasnit ćemo zašto se ovakve pogreške događaju i kako ih možete izbjeći u vlastitim kampanjama. Dobra vijest je da nakon katastrofalnih primjera možete naučiti kako spasiti brend i vratiti povjerenje kupaca.

Primjeri loših oglasa

Ne postoji univerzalna definicija za loš oglas, ali kad ga vidite, znate da je loš. Pripremite se nasmijati, ali i zaprepastiti, jer donosimo osam primjera oglasa koji su obilježili povijest oglašavanja na negativan način, a iz njih svi možemo nešto naučiti.


1) Dettol

Dettol je plasirao oglas koji je mnoge šokirao. Oglas prikazuje muškarca koji je upravo počinio nasilje, s natpisom: “Kad običan sapun nije dovoljan.” Jasno je sugerirano da ovaj proizvod pomaže u prikrivanju tragova kaznenog djela. Takva poruka nije samo neukusna, već može imati ozbiljne posljedice na percepciju brenda.

2) Reebok

Reebok je pokušao biti duhovit i provokativan, ali njihov oglas u Njemačkoj s porukom “Prevari svoju djevojku, ali ne i trening” izazvao je val kritika. Umjesto motivacije za tjelovježbu, dojam je bio kao da potiču nevjeru, što je rezultiralo masovnim negativnim reakcijama i povlačenjem kampanje. Više o ovom slučaju možete pročitati na BBC Business.

3) WWF

Svjetski fond za prirodu (WWF) lansirao je oglas u kojem je usporedio tragediju 11. rujna s tsunamijem 2005. godine u Aziji, navodeći kako je tsunamij odnio 100.000 života više. U oglasu su koristili i simulaciju terorističkog napada, što je javnost doživjela kao iznimno neukusno i neprimjereno. Ovaj primjer pokazuje kako nepromišljen odabir teme može uništiti dobar ugled, a detalje možete pronaći na AdAge.


4) Pepsi

Pepsi je objavio oglas u kojem Kendall Jenner navodno rješava društvene podjele i prosvjede tako što policajcu nudi limenku Pepsija. Oglas je optužen za banalizaciju važnih društvenih pokreta i trivializaciju borbe protiv rasne nepravde. Kritike su stigle iz svih dijelova svijeta, a reakciju je objavio i New York Times.

5) Bud Light

Bud Light je pokrenuo kampanju s porukom “Savršeno pivo za večer bez ‘ne’ u rječniku”, što je naišlo na osudu jer je dalo dojam da potiče nepoželjno ponašanje. Brend se ubrzo povukao i ispričao, ali šteta za imidž je ostala.

6) H&M – “Najcool majmun u džungli”

H&M je objavio promotivnu sliku dječaka tamnije puti u majici s natpisom “Najcool majmun u džungli”, što je izazvalo bijes javnosti zbog rasne neosjetljivosti. Iako se brend ispričao i povukao proizvod, povjerenje potrošača je ozbiljno narušeno. Više o reakcijama pročitajte na The Guardian.


7) Heineken – “Ponekad je svjetlije bolje”

Heineken je emitirao oglas u kojem boca svijetlog piva prelazi preko nekoliko osoba tamnije puti i zaustavlja se kod žene svjetlije puti uz slogan “Ponekad je svjetlije bolje”. Javnost je prepoznala rasne konotacije, a oglas je ubrzo povučen. Ovaj slučaj možete istražiti na CNN.

8) Red Lobster – “Mi smo na valjku”

Nakon što je Beyoncé u svojoj pjesmi spomenula Red Lobster, brend je reagirao s nekoliko sati zakašnjenja s porukom “Još uvijek možete uhvatiti naš val”, čime su propustili rijetku priliku za uspješnu viralnu kampanju. Brza i autentična reakcija presudna je u ovakvim trenucima.

Zašto se loši oglasi događaju

I najveći brendovi mogu napraviti pogreške kada preskoče važne korake u procesu oglašavanja. Najčešći uzroci su žurba, nedostatak raznolikosti u timovima, previše samopouzdanja u provokativne ideje i pogrešno korištenje tehnologije. Pepsi primjer pokazuje kako bi bolja povratna informacija i raznoliki timovi možda spriječili pogrešku. Razumijevanje ciljne skupine i pravovremeno preispitivanje sadržaja ključni su za uspjeh.


Kulturna osjetljivost

Većina brendova danas ima raznoliku publiku, pa oglas mora biti promišljen i izbjegavati nesporazume i uvredljive poruke, bilo namjerne ili slučajne. Kulturna osjetljivost nije samo stvar zdravog razuma, već zahtijeva kontinuiranu edukaciju i suradnju s različitim skupinama.

Istraživanjem drugih kultura, izbjegavanjem stereotipa, razumijevanjem nijansi jezika, edukacijom zaposlenika kroz treninge i konzultiranjem s kulturnim stručnjacima može se znatno smanjiti rizik od pogreške. Prije svake veće kampanje preporučuje se testiranje na fokus grupama i konzultacije s vanjskim stručnjacima. Više o važnosti raznolikosti u oglašavanju pronađite na Forbes.

Posljedice loših oglasa

Loš oglas može ozbiljno narušiti reputaciju brenda. Povjerenje se teško gradi, a jedan loš potez može dovesti do javnog bojkota, gubitka prodaje i trajnog odlaska kupaca. Troškovi povlačenja ili promjene kampanje dodatno opterećuju poslovanje, a povratak izgubljenih kupaca često nije moguć. Osim toga, društvene mreže ubrzavaju širenje negativnih komentara, čineći štetu još većom i dugotrajnijom.

Kako se oporaviti od lošeg oglasa

Nitko nije savršen i pogreške se događaju, ali važno je odmah preuzeti odgovornost i ispričati se. Brza reakcija i autentičnost u isprici ključni su za obnovu povjerenja. Potrebno je povući ili ispraviti oglas, ispuniti sva obećanja data javnosti i napraviti konkretne promjene kako bi pokazali da ste naučili lekciju. Ako su ljudi povrijeđeni, napravite iskorak i ponudite kompenzaciju ili posebne pogodnosti. Aktivno komunicirajte s publikom, provedite ankete i Q&A sesije kako biste pokazali spremnost na promjene i učenje iz pogrešaka.

Kako izbjeći loše oglase

Potpuna sigurnost ne postoji, ali postizanjem raznolikosti u timovima, praćenjem trendova, analizom prošlih uspjeha i stalnim savjetovanjem s pravnicima i stručnjacima, šanse za greške su minimalne. Više očiju uvijek znači manje propusta, a kontinuirano praćenje vrijednosti ciljne skupine osigurava relevantnost i kvalitetu svake kampanje. Pratite aktualna događanja jer ono što je nekada bilo prihvatljivo, danas može izazvati bijes javnosti.

Ovi primjeri loših oglasa nisu tu samo za zabavu – oni su upozorenje da je za kvalitetan oglas potreban ozbiljan rad, razumijevanje publike i promišljeno upravljanje svakim detaljem kampanje. Učenje na tuđim greškama pomaže vam da stvorite oglase koji će oduševiti, a ne šokirati i odbiti.

Želite izbjeći ovakve pogreške i imati sigurne, relevantne i učinkovite oglase? Ako trebate pomoć u osmišljavanju i provjeri svoje oglasne kampanje, obratite nam se putem kontaktnog obrasca i zajedno ćemo pronaći najbolje rješenje za vaš brend!

Tagovi:

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *