Postaje sve skuplje dosegnuti ciljanu publiku putem plaćenih oglasa. Facebook CPM porastao je 122 % u odnosu na prošlu godinu, ključne riječi u poslovnim uslugama na Google Ads-u imaju prosječni CPC od 58,64 USD, a LinkedIn-ov CPM i CPC rastu iz mjeseca u mjesec.
To ostavlja digitalnim oglašivačima dva izbora: biti kreativniji sa svojom strategijom plaćenog marketinga ili biti spremni trošiti sve više svakog kvartala za isti broj potencijalnih klijenata.

Srećom, postoji mnogo digitalnih oglašivačkih prilika koje ostaju neiskorištene jer zahtijevaju malo kreativnog razmišljanja i istraživanja.
Ovaj članak donosi pet takvih prilika koje vam mogu pomoći da ostanete ispred konkurencije, smanjite trošak po potencijalnom klijentu i pronađete nove publike.

1. Ne tako očiti pojmovi za pretraživanje
Oglašavanje putem tražilica stavlja vaš brend pred ciljane korisnike koji aktivno traže rješenja poput vaših. Odlično funkcionira za privlačenje pažnje temeljene na namjeri i osnovni je kanal za marketinške stručnjake koji žele brze rezultate.
Vođenje SEM kampanja može vrlo brzo postati skupo, osobito ako ste u industriji punoj konkurencije. Ako se vi i još 15 konkurenata natječete za iste ključne pojmove, troškovi će prirodno rasti kako se svi bore za vrh stranice rezultata.

Jednostavno licitiranje na pojmove koji uključuju vašu marku, konkurente i kategoriju poslovanja može brzo iscrpiti budžet kampanje.
Ako želite izbjeći ultra konkurentne, skupe aukcije, licitirajte za pojmove koji nisu bolno očiti. Da biste ih pronašli, razmotrite sljedeća pitanja vezana uz alate za upravljanje društvenim mrežama:

- Koje probleme ili pitanja ljudi postavljaju kada pokušavaju riješiti izazov povezan s mojim proizvodom? (Primjer: Kada je najbolje vrijeme za objavu na Twitteru?)
- Koje značajke ljudi traže, a da ne opisuju izravno moj proizvod? (Primjer: Kako pronaći moju najuspješniju objavu na Instagramu)
- Kako bi ljudi koristili tražilice da pronađu rješenja za svoje poteškoće? (Primjer: Kako povećati organski doseg na Facebooku)
Kada sastavite popis ključnih pojmova i fraza, provucite ih kroz Google Keyword Planner da biste odredili koji imaju najviše prometa i najmanju konkurenciju. Ovi podaci, u kombinaciji s rezultatima kampanja, mogu vam pomoći i u praćenju koje poruke i značajke privlače najviše pažnje.
Biranjem manje očitih pojmova vaša marka može izbjeći prenatrpane rezultate, privući relevantne korisnike i predstaviti proizvod na način koji odgovara njihovim potrebama. U B2B oglašavanju nikada ne podcjenjujte moć prepoznavanja problema i jednostavnog objašnjavanja rješenja.

2. Super ciljani izdavači
Kada se SEM strategija postavi, većina marketinških stručnjaka okreće se akviziciji na vrhu lijevka. Pronalaženje kvalitetnih potencijalnih klijenata u ovoj fazi dugoročno štedi vrijeme i novac.
Najčešće se odmah poseže za Facebookom, LinkedInom i Twitterom. Oni imaju ogromne publike koje se mogu filtrirati prema brojnim kriterijima, ali njihova popularnost znači i da troškovi stalno rastu.
Ovdje dolaze nišni izdavači. Svaka publika ima svoje web stranice, newslettere, podcaste i časopise koji proizvode sadržaj specifično za njih.
Oglašavanje putem takvih izdavača povezuje vas s publikom i stavlja vaš brend uz sadržaj kojem vjeruju. Primjeri uključuju:
- Želite dosegnuti tehnički potkovane ili dizajnere? Oglašavajte se preko Offscreen, Carbon ili Digg.
- Želite doprijeti do produkt menadžera? Postoje prilike na Product Manager HQ ili Roadmap.com.
- Tražite digitalne marketinške stručnjake? Sponzorirajte Creative Mornings, plasirajte sponzorirani sadržaj na eMarketeru ili oglase na Marketing Landu.
- Želite dosegnuti rukovoditelje? Odlične opcije su The Information i Inside.com.
Kako biste otkrili ovakve prilike, razmislite gdje vaša publika prirodno traži vijesti, informacije i resurse. Koristite alate poput Facebook Audience Insights ili radite s vertikalnim oglašivačkim mrežama koje vas povezuju s izdavačima.
Primjerice, alat za lozinke Dashlane dosegnuo je tehničku publiku sponzoriranjem dnevnog newslettera Digg. Oglas je stigao izravno u inbox korisnika, zaobišao blokatore oglasa i nije imao konkurenciju drugih sponzora.
3. Hashtagovi događaja na Twitteru
Konferencije i događaji slični su oglašavanju kod izdavača jer okupljaju vrlo specifične publike. Pružaju priliku da dosegnete ljude koji možda nikada nisu čuli za vaš proizvod ili uslugu.
Sponzorstva događaja često je teško opravdati menadžerima jer su skupa i teško se povezuju s mjerljivim rezultatima. Zato mnoge rastuće tvrtke biraju performans strategije koje donose kratkoročne rezultate.
Međutim, ne morate sponzorirati zabavu nakon konferencije da biste dobili pozitivnu asocijaciju s događajem. Umjesto toga, koristite Twitter oglase da ciljate korisnike koji koriste konferencijski ili događajni hashtag. Možete uključiti i ciljanje po lokaciji kako biste dosegli samo one koji doista prisustvuju.
Kroz ciljanje hashtagova, vaši se oglasi mogu prikazivati u rezultatima pretrage ili bilo gdje na Twitteru osobama koje koriste hashtag.
Primjerice, na konferenciji SaaStr u San Franciscu korištena je ova taktika za predstavljanje uspješnih oglašivačkih kampanja SaaS tvrtki. Klik na oglas vodio je na studiju slučaja s obrascem za kontakt.
Kako biste maksimalizirali doseg, postavite budžet na ubrzano trošenje. Zatim dodajte remarketing piksel na odredišnu stranicu da biste ponovo ciljali korisnike nakon događaja.
4. Relevantne Quora teme
Objave na Quori visoko rangiraju na Googleu za mnoge specifične pojmove i pitanja. Quora oglasi omogućuju da se pojavljujete uz vrijedne odgovore kojima se vaša publika već koristi.
Dodatna prednost je što mogu biti i jeftiniji od oglašavanja na tražilicama. Isprobajte eksperiment i provjerite možete li tako smanjiti troškove.
Primjer: alat FullStory koristi Quora oglase na pitanjima koja se odnose na korisničko iskustvo i analitiku. To je logično jer upravo tu njihova ciljana publika, dizajneri i marketinški stručnjaci, provodi vrijeme. Oglasi se prikazuju iznad relevantnih odgovora.
Odredišna stranica jasno objašnjava vrijednost proizvoda u nekoliko koraka, odgovarajući na pitanja koja publika postavlja.
5. Kampanje usmjerene na subreddite
Reddit je podijeljen u subreddite posvećene svakoj temi, interesu ili šali na internetu. Srećom za oglašivače, platforma je unaprijedila mogućnosti oglašavanja, otvarajući bogate prilike.
Reddit oglasi su nativni i pojavljuju se kao sponzorirane objave na naslovnici, u feedovima i na vrhu specifičnih subreddita. Kroz alat za samoposluživanje možete ciljati prema lokaciji, interesu ili subredditima. Oglasi temeljeni na interesima imaju veći doseg, ali manju preciznost.
Troškovi su ovdje često niži nego na drugim platformama – vjerojatno zbog velike baze korisnika i manjka oglašivača.
Primjer: Wealthsimple je plasirao oglas na vrhu subreddita /r/personalfinance, zajednice posvećene osobnim financijama. Pametan potez jer se radi o financijskoj kompaniji.
Odredišna stranica dodatno je optimizirana, prepoznaje odakle dolaze korisnici i spominje posebnu ponudu za Reddit zajednicu. To je odličan primjer usklađenosti poruke i publike.
Budite ispred konkurencije
S tolikim brojem dostupnih kanala digitalnog oglašavanja, morate proaktivno testirati nove ideje. Iako su oglasi putem Googlea, Facebooka ili Binga popularni, želite li veći povrat ulaganja, tražite neiskorištene prilike poput navedenih savjeta.
Budite otvoreni za kanale koji se možda tradicionalno ne koriste u vašoj industriji i uvijek pazite da se odredišna stranica podudara s porukom oglasa. Rezultati vas mogu ugodno iznenaditi.
Ukoliko imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite.












0 Comments